صبحانه مقوی برای تقویت سیستم ایمنی

پارفه‌ی میوه و شکلات

فصل سرما و سرماخوردگی که شروع می‌شود باید تغییراتی در سبک زندگی و سبک غذاخوردنمان بدهیم تا بدن با وضع آب و هوا سازگارتر بشود. یکی از این تغییرات اضافه کردن مواد غذایی و خوراکی‌هایی است که هم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و هم در صورت بیماری علائم آن را به حداقل می‌رسانند.

از جمله مواد غذایی تقویت‌کننده سیستم ایمنی می‌توان به مواد غذایی حاوی ویتامین ث، پروبیوتیک و آنتی‌اکسیدان اشاره کرد. ماست، میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، مغزها و آجیل، شکلات تلخ و… نمونه‌هایی از این نوع مواد غذایی هستند.

با استفاده از این مواد سه صبحانه مغذی و خوشمزه به شما معرفی می‌کنیم که روز خود را با آن‌ها پرانرژی و سلامت شروع کنید.

اسموتی شکلات تلخ و میوه

مواد لازم:

  • موز رسیده خردشده یک عدد
  • توت‌فرنگی یک پیمانه
  • شیر یک پیمانه
  • کرم کاکائو تلخ فرمند دو قاشق غذاخوری سرپر
  • عسل یک قاشق غذاخوری در صورت تمایل

طرز تهیه:

موز و توت‌فرنگی را می‌توانید از شب قبل خرد کنید و در فریزر بگذارید تا اسموتی غلیظ‌تر و شیرین‌تر شود.

تمام مواد را در مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا کاملاً مخلوط و یک‌دست بشوند، بعد نوشیدنی را در دو لیوان بریزید و سرو کنید.

روی لیوان‌ها را می‌توانید با توت‌فرنگی، خرده‌های شکلات، پودر نارگیل یا پودر فندق تزئین کنید.

اسموتی شکلات تلخ و میوه

اوت‌میل شکلاتی

مواد لازم:

  • جوی دوسر یک پیمانه
  • شیر دو پیمانه
  • پودر کاکائو فرمند دو قاشق غذاخوری
  • عسل چهار قاشق غذاخوری
  • کرم‌کاکائو فرمند یک‌چهارم پیمانه
  • توت‌فرنگی خردشده برای تزئین

طرز تهیه:
 

در یک شیرجوش یا قابلمه کوچک جوی دوسر را با شیر مخلوط کنید و آن را روی حرارت متوسط قرار بدهید تا جوش بیاید.

بعد از این که مخلوط جوش آمد پودر کاکائو را اضافه کنید. بین 5 تا 7 دقیقه‌ی دیگر مواد را روی حرارت نگه دارید و مرتب هم بزنید تا زمانی که جوی دوسر نرم بشود و تمام شیر را جذب کند.

 بعد آن را از روی حرارت بردارید، عسل و شکلات صبحانه فرمند را اضافه کنید و تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. بعد اوت‌میل را در دو کاسه بکشید و روی آن را با توت‌فرنگی خردشده تزئین کنید.

پارفه‌ی میوه و شکلات

پارفه ی میوه و شکلات


مواد لازم:
 

  • توت‌فرنگی خردشده یک پیمانه
  • موز خردشده یک عدد
  • شکلات گالارد فرمند خردشده دو قاشق غذاخوری
  • شکر یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • گرانولا نصف پیمانه
  • ماست یونانی یک پیمانه

طرز تهیه:

توت‌فرنگی را با شکر و عسل مخلوط کنید و کنار بگذارید. موز را هم با شکلات تلخ مخلوط کنید. دو لیوان یا کاسه یا شیشه برای سرو در نظر بگیرید، نیمی از ماست یونانی را در هر کدام بریزید. یک‌چهارم از گرانولا را در هر ظرف روی ماست بریزید، روی آن موز را اضافه کنید و در نهایت توت‌فرنگی‌ها را بین دو ظرف سرو تقسیم کنید. گرانولای باقی‌مانده را هم روی توت‌فرنگی بریزید. پارفه را هم می‌توانید بلافاصله میل کنید و هم بیست دقیقه تا نیم ساعت به آن استراحت بدهید و بعد میل کنید، اما بیشتر از یک ساعت آن را نگه ندارید.

پارفه یک دسر فرانسوی است که معمولاً با بستنی و خامه‌ی فراوان تهیه می‌شود، اما این مدل آن بسیار سالم و مناسب برای صبحانه‌ای سریع و مقوی است.